poniedziałek, 13 lutego 2012

Pierwsze dni posiadania Punto


Fiat Punto 

silnik: 1,2 8v 60s
generacja : I
rocznik: 99
typ: Hatchback
wersja: 5 D

Zakup kropka był spontaniczny, dowiedziałem się o nim od wujka, po kilku sekundach namysłu postanowiłem że pojadę zobaczę i może akurat mi spasuje. Nieco zwlekaliśmy z jazdą po niego z braku informacji gdzie się znajduje i kto jest właścicielem poza tym że wiedział że jest na sprzedaż wiedziałem tylko jaki jest jego kolorem, silnik, i rocznik :D

W końcu po 3-4 dniach udało się dowiedzieć kto jest posiadaczem autka, oględziny odbywały się późnym wieczorem. Sprzedawca powiedział wszystko co dolegało kroplowi a było tego niewiele poza zatajeniem że spód auta nie jest w najlepszym stanie. (Ale o tym trochę później :P )

Punti po zakupie wyglądała tak:







Oczywiście już w drodze powrotnej do domku autkiem brakowało niskich i wysokich tonów audio
Nazajutrz wzbogaciłem brudasa o subwoofer, głośniki na podszybiu i półce. Jako że preferuje i wymagam dużo wszystko to pojawiło się od firmy Pioneer. 





W dalszych planach jest zrobienie zabudowy bagażnika z 2'ma takimi głośnikami niskotonowymi


Następnie przeszliśmy do naszej nieszczęsnej podłogi :) Po wyciągnięciu wszystkiego z auta minki nam nieco się zmieniły :P Ku pewności że jest źle było jeszcze gorzej :D





Znawcy sprawy różnie się wypowiadali a nikt nie umiał doradzić tak jak trzeba co do naprawy. :P

No ale się nie zrażaliśmy wyzwaniami, w dalszych pracach poszedł w ruch, silniczek krokowy oraz czujnik temp (niebieski)

Po kilku dniach pracę nadal nie były nam straszne, wykonaliśmy czyszczenie pokrywy zaworów która zostanie w późniejszym czasie pomalowana, podczas tych prac wpadł do głowy pomysł wykonania układu dolotowego, dzięki firmie SIMOTA oraz FMIC udało nam się to bezproblemowo wykonać.

 




Ale na tym nie zakończyliśmy, w weekend w ruch poszły szyby. zostały przyciemnione o 75% co daje nam łącznie ok 87% przyciemnienia :)

Zleciłem też wykonanie lepusia na bak:



Jako że była okazja zakupiłem 2'gi wzmak który będzie zasilać suba. A jest nim Pioneer GM-5100T 2'kanałowy z możliwością mostkowania która daje nam 380w rms. :E Prawdziwy potwór




Jako że przyciemniłem już szyby dodam foty jak to wyglądaSAM_1342.JPG

SAM_1337.JPG


SAM_1344.JPG


Dalej przystąpiliśmy do wymiany przewodów paliwowych, powodem było uszkodzenie ich podczas spawania podłogi. Od razu dodam zaczepy w serii są plastikowe i bardzo małe, ja zastosowałem przewody zbrojone bardzo grube i bardzo wytrzymałe więc musiałem zastąpić mocowania czymś również solidnym. "Nie ma to wyglądać a funkcjonować"
SAM_1351.JPG

SAM_1347.JPG 


W dalszych planach chce wykonać następujące zmiany:
- pasy na 3 punktowe
- fotele na kubełkowe
- okleić tapicerki boczne / słupki / podsufitkę  na ecoskórę
- zmodyfikować słupek pod wskaźniki
- dodać ładną felę 15"
- zrobić płaską klapę
- zmodyfikować nieco maskę
- pomalować plastiki deski rozdzielczej
- zmienić lampy na angel
- wymalować tylne lampy na czarno
- kupić długi tunel środkowy                                                        WYKONANE
- wymalować brudasa na czarno biało
- obniżyć o jakieś 40mm :)
- dodać nabę i zmienić kierownicę
- dodać lotkę z wersji GT
 

Wszystko co będę wykonywać będę tu relacjonować :)


Mam nadzieję że nie zanudziłem tą lektura

Pozdrawiam Insomnia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz